Om A-Förening

Byggt med kärlek åt föreningslivet!

När började vi?

Redan år 2000 kom ideen till ett system för föreningar, dock var detta då i mycket liten skala och som datorprogram. A-Förening togs fram för att underlätta för en förening att hantera medlemsregister. Programmet vidareutvecklades med fakturering också, intresset för programmet spred sig inom föreningar i kommun och då publicerades programmet på internet. Efter några år så blev A-Förening ett webbsystem för att alla skulle enkelt kunna använda det!

Var började det?

Det hela började i Sandvikens kommun av en person som heter Andreas Olsson och som än idag fortsätter att utveckla A-Förening. Med hjälp av en vanlig dator och lite kunskap inom data programmering så var det grunden för A-Förening. Men kunskaperna för utveckling av hemsidor var mycket större så programmet lades på is och efter ett tag så kom nya A-Förening ut på internet som webbaserad tjänst för alla föreningar.

Vad kommer framtiden att ge?

Det finns absolut ingen risk att A-Förening läggs ner. Intresset från alla föreningar är enormt stort och det tackar vi för. Utvecklingen går framåt och en massa spännande funktioner finns planerade att vidareutveckla i A-Förening. Alla tips om funktioner får vi från alla användare och vi försöker att få med alla. Så framtiden ser ljus ut och vi växer och blir större och populärare för varje dag som går. Ett stort tack till alla er som valt A-Förening!

Kam AB Tar över A-Förening

Från och med 21e Juli 2018 så drivs A-Förening i aktiebolaget KAM AB. Dom nya ägarna har för avsikt att vidareutveckla A-Förening med fler tjänster och har som målsättning att nå många fler föreningar. A-Förenings grundfunktioner kommer alltid att vara gratis, istället kommer KAM AB att utveckla nya tilläggstjänster som kommer att ingå i premium paket. Dessa tillägstjänster kommer inte att förhindra användandet av grundfunktionerna.

År Föreningar
2009 150
2010 280
2011 580
2012 770
2013 960
2014 1150 & Det ökar..

Tack för att ni erbjuder en som fantastisk tjänst helt gratis. Fortsätt med arbetet!

Fredrik Svensson
Föreningar